Vanilka a cukrový peeling

by 24.3.15 0 komentárov




Rozhodla som sa naložiť vanilkové lusky do olejov. Neviem ako sa správne nazýva tento proces. Sama pre seba to označujem ako macerát. V slovníkoch sa označuje macerát ako výluh získaný maceráciou (jasné lebo viem,čo je macerácia ?!) z rastlinných surovín, prípadne výluh drogy za studena. Dobre, nelúhujem drogu :) ale vanilku. Vlastne je to jedno, ja si to budem volať macerát, páči sa mi to. Prejdime ale k veci. Chcela som si naložiť vanilku, skutočnú vanilku do olejov. Napadlo ma, že po pár týždňoch by mohol z toho vzniknúť pekne voňavý krémik, s efektnými zniečkami vanilky. Skúsenosti typu vanilkovú cukor a vanilkový extrakt som už mala, tak prečo neobohatiť vanilkovú poličku o ďalšie kúsky. Rozhodla som sa pre naloženie do môjho obľúbeného
 kokosového oleja a do olivového oleja. Nech môžem porovnávať.

Vanilka v olivovom oleji
Vanilka v kokosovom oleji





Cukrový peeling

  • 5g kokosového oleja s naloženou vanilkou
  • 70g cukru
  • 5g hroznového oleja
  • 5g pupalkovoho oleja
  • 1g vit. E



Vonia jemne vanilkou, ale skutočne veľmi jemne. Netreba použiť po peelingu krém, pretože obsahuje oleje.

0 komentárov :

Zverejnenie komentára