Mám etažér a pár slov o Melt and Pour

by 10.4.15 0 komentárov

Zámer bol jasný, urobiť mydlovú tortu. Predstava bola taká, že vstvy budú rovné. Pekné ako ked sa rozkrojí tortička skutočná. Avšak realita je niekde inde. Hmotu treba vrstvť velmi opatrne a akoby ju len ukladať, neliať. Vrch mal byť urobený pomocou roztopenej priesvitnej mydlovej hmoty- želatína na torte.Nevydarilo sa, pretože želatína nebola pravidelná, musela som ju zamaskovať bielou vrstvou.

Takže záver znie, neradno sa zahrávať s mydlovou hmotou. (niekedy si ju však plánujem vyrobiť sama)

Pár slov venujem predsalen roztopiteľnej mydlovej hmote. A teda výrobe mydla metódou Melt and Pour.
  • hmotu roztopíme
  • zafarbím, navoniame
  • lejeme do formy
Na tejto ceste nás však môže postretnúť pár nešťastných okamihov.
Roztopenie: Skúšala som roztápanie vo vodnom kúpeli. Voda musela však silno vrieť aby bola hmota schopná roztopenia sa.  Škoda, že som neodmerala jej teplotu. Hmota sa totižto nemôže variť. Pri liatí do formy sa niekedy robili hrudky, čo bolo nepekné. Skúšala som aj roztopenie bez vodného kúpele, priamo v hrnci na slabom plameni. To bola asi najväčšia katastrofa. Hmota sa ťahala, hrudkovala bola akási vosková.

Pri tomto mydle som však priesvitnú hmotu nastrúhala a topila v mikrovlnke. Toto sa mi pozdáva zatiaľ najviac. Avšak celá chyba bola, že keď som to liala na tortu, kde vrstva pod bola vytvorená studeným procesom, správalo sa to čudne. Alebo presne tak ako keď na koláč, ktorý ma na vrchu maslovú plnku chcete liať horúcu želetínu. Robia sa tam údolia želatíny a je to nepekné. Treba počkať, miešať želatínu a potom ju nie tak horúcu vyliať na koláčik. Navyše som si roztopila málo hmoty, tak som musela dorábať. Pôvodnú vrstvu som si teda poprášila alkoholom- aby nebolo vidieť spoje, ale aj tak to nebolo pekné.

Zachraňovala som to potretím zvyšnej mydlovej hmoty pripravenej studeným procesom, ktorá mala byť na ozdobu, bolo jej málo, tak som ešte nastrúhala priesvitnu mydlovú hmotu a dala tam tie hoblinky. Celé zle.


Posúďte však sami, či sa vydarilo, alebo nie. V zúfalstve som z pár kúskov odkrojila vrch. Ako je vidieť na prvej foto, jednoduchosť občas neuškodí.

Recept:
Oleje (815g) :
  • 200 g kokosový olej
  • 270g olivový olej
  • 263g palmový olej
  • 82g olej z hroznových semien
Roztok:
  • 309 g voda
  • 123 g NaOH
Doplnené o:
  • melónová vôňa
  • kakao
  • modrá a lesná zelená farba
  • melt and pour priesvitné aj nepriesvitné (na guličky)
Guličky: nastúhana melt and pour hmota a zglučkovaná 





0 komentárov :

Zverejnenie komentára