Mydlo s jogurtom v kávovom a vanilkovom prevedení

by 21.4.15 0 komentárov



Láka ma pridávanie rôznych prírodných a bežných surovín do mydla. Ako mlieko, med, jogurt, chcela by som taktiež vyskúšať pridanie kokosového mlieka, alebo kozieho mlieka. Mydlo po pridaní týchto zložiek je viac výživné, luxusnejšie a určené pre ľudí s citlivou pokožkou. Mlieko som už skúsila, nastal čas vyskúšať aj jogurt. Výhody jogurtu by mali byť nasledovné, krásna pena, tvrdé mydlo, hydratácia pokožky.

Takže sa len do toho už pustiť. Pred samotnou prípravou mydla si treba zmraziť jogurt. Mlieko a teda aj jogurt obsahuje prírodný cukor, ktorý keď dosiahne vysokú teplotu môže sa spáliť.  Je dobré si pripraviť aj nejaké ľadové kocky, na chladenie roztoku.

Mala som požiadavku na vyrobenie kávového mydla. Takže som sa rozhodla rozdeliť hmotu na 2 časti a do jednej pridať kávu.


Je  viacero možností ako na kávové mydlo. Jedna z nich je pripraviť si kávu a namiesto destilovanej vody použiť kávu.
Ja som nešla touto cestou a instantnú kávu som pridala až do vyrobenej mydlovej hmoty. Chcela som dosiahnuť zafarbenie do hneda. Taktiež som pridala asi za lyžičku mletej kávy. Zrnká kávy by mali zafarbiť len trochu svoje okolie, ide o takzvaný halo efekt. Čo očakávať od instantnej kávy netuším.

Väčšiu časť som dofarbila prírodným farbivom kurkumou a pridala vanilkový esenciálny olej. Vanilkový esenciálny olej je úžasný, taký sladký, ale nevtieravý. Chcela som konečne vyrobiť jednofarebné mydlo, v duchu, v jednoduchosti je krása. Ale neodpustila som si a vrch som decentne posypala ružovými lupeňmi. Toto mydlo bude luxus. Nedráždivé, jemnučké.

Recept
Oleje (511g) :

  • 150 g kokosový olej
  • 300g olivový olej
  • 61g ryžový olej
Roztok:
  • 161 g voda
  • 33 g jogurt
  • 79 g NaOH
Doplnené o:
    • vanilková esencia
    • kurkuma

    0 komentárov :

    Zverejnenie komentára