Boj proti komárom

by 16.5.15 0 komentárov

Vždy ma mali komáre radi. Keď sa leto strieda s jeseňou je ich asi najviac a vtedy moje bledé ruky aj nohy sú poznačené nejednou červenou bodkou od tohto stvorenia. Možno si poviete, čo sa také deje, však trochu to svrbí a  zmizne to za deň dva. Lenže,nie, u mňa nie. Mne to celé napuchte, má to asi 40 stupňov, je to červené a samozrejme svrbí. Také 4 dni až týždeň. To že by mal štípanec od komára zmiznúť tak rýchlo som zistila len minulé leto. Po pokusoch  na mojom drahom :D Jedno leto som sa pokúšala natierať tee tree austrálskym olejom. Nič moc. Potom bol pokus s jedením B-kompelexu, ale keďže mám od podstaty problém jesť lieky, vydržala som asi len 2 týždne (budúci pokus je pitie piva). Ale podla mňa užívanie vitamínov skupiny B pomáha. Minulé leto som narazila aj na náramky proti komárom, ale nejako som ich nevyskúšala. Možno si teda poviete, prečo sa tá trubka nesprejuje repeletom proti komárom z drogérie ... A tu narážame na problémy až dva. 1. Nefunguje. 2. Obsahuje fuj fuj látku DEET, ktorá dráždi pokožku, oči a je ešte nebezpečnešia v kominácii so slniečkom.


Recept:

  • 2 lyžičky klinčekov
  • 2 lyžičky citrónovej trávy (dala som sušené)
  • 2 lyžičky levadulových kvetov (dala som sušené)
  • citrónová kôra z jedného bio citrónu 
  • pár lístkov mäty 
  • vodka 




Takže treba vybrať zásoby špajze a niečo si namiešať. Vedela som, že to niečo by malo obsahovať klinčeky, citrónovú trávu, mätu. Ďalej som sa dočítala, že by nebolo odveci pridať aj citrónovú kôru, materinu dúšku. Otázka bola do čoho to namočiť. Sú dve možnosti alkohol alebo olej. Keď sa na to pozrieme z hladiska praktického, vyšiel alkohol. Je možné ho ľahko aplikovať na kožu aj oblečenie pomocou spreja.Možno by som mohla vyskúšať aj macerovanie v kokosovom oleji. Len si neviem presne predstaviť nanášanie, byť celý masný od kokosového oleja dakde v lese nie je príjemna predstava :D.










0 komentárov :

Zverejnenie komentára