Rebatch, oprava nepodarku

by 8.5.15 0 komentárov

Ani som sa nenazdala a už som strúhala mydlo a pripravovala som sa na Hot process,alebo skor obnovenie za pomoci teplého procesu výroby mydla. A tak moje krásne ružové smrdlavé mydlo bolo postrúhané. Počas strúhania smrdelo ešte viac a ja som si od procesu za tepla sľubovala zrevitalizovanie mydla a opustenie smradu z jeho útrob. Ešte keď píšem tento príspevok, cítim to mydlo. Celé zle :D ale sranda musí byť aj môj drahý sa vyhrážal,že celé to mydlo vyhodí (ešteže sa nevyhrážal, že vyhodí mňa...všakže .)

Prípava mydla za tepla by mala byť o tom, že vylepšíme naše pokazené mydlo, ktoré sa napríklad seklo, alebo má strašne vysoké Ph, alebo netvrdne atď.

Mydlo treba postrúhať, dať do hrnca a vo vodno kúpeli zahrievať a miešať. Treba to však urobiť keď je ešte mydlo mäkké, na druhý deň najlepšie. Vytvorí sa hmota, ktorú premixujeme a môžme ju dofarbiť, dovoňať, alebo pridať napr. mydlo, med, ovsené vločky pomleté. Výhoda je že sa môžu pridať aj suroviny ktoré by neprežili proces prípravy mydla za studena.

Ja som pridala trochu pomletých ovsených vločiek a veľa vône sladkého pomaranča a santalového dreva.

Hmota bola dosť tuhá a ako chladla tak tvrdla aj dosť. Veľmi zle sa s tým narábalo a nasilu som ju musela vtlačiť do formy. Ako vidieť na fotkách, mydlo je poraskané a dosť nevzhľadné. 

0 komentárov :

Zverejnenie komentára