Mäta a Med

by 25.5.15 0 komentárov

Prišla som domov a chcela som urobiť mydlo. Zväčša to býva tak, že mám presne premyslené aké oleje dám do mydla, aké by malo mať cca farby a vzor. Teraz som nemala premyslené absolútne nič. Vedela som len to, že mi dochádzajú zásoby kokosového oleja a nejako sa budem musieť vysporiadať s tvrdosťou mydla. Kokosový olej túto vlastnosť do mydla s radosťou prináša. Odvážila som si koľko mám kokosového oleja, nič moc 55g. A treba mi 500g olejov. Najväčšie zásoby tvoril olivový olej. Pohrávala som sa s myšlienkou, že urobím olivové mydlo s max. 10% kokosového oleja. Olivové mydlo je vraj parádna vec, veď keď idete do obchodu s prírodnou kozmetikou v USA, predačka vám s radosťou oznámi, máme francúzske olivové mydlo, priviezli ho priamo z Grécka. (Ďakujem kamarátke za super historku) Takže olivové mydlo by malo jemnučké, šetrné k pokožke, vyznačujúce sa samými superlatívmi. Nakoniec zvíťazila moja opatrnosť a dala som 70% olivového oleja, 20% palmového a 10% kokosového. Takéto zloženie veľmi nepraje penivosti mydla a ja mám veľmi rada keď mydielko poradne pení, bolo treba pridať cukor. Rozhodnutie padlo na med. Med som rozpustila spolu s olejmi asi tak lyžičku a pol :) Neviem či je to správny postup, ale prišlo mi to logické, pretože bolo potrebné ho rozpustiť. Po vyliatí roztoku do olejov som musela veľmi dlho miešať hmotu na dosiahnutie stopy. Po časti mydlovej hmoty som pridala spirulinu, sladkovodnú riadu, ktorá by mala čistiť krv, zbavovať ju toxínov. Takže ostáva dúfať že nejaké z jej skvelých vlastností zostane zachovaných aj v mydle. Dočítala som sa však že bledne na slniečku a mne sa sušilo mydlo asi 4 dni na parapetnej doske. Aj som sa čudovala, že nejako tá zelená slabne.
 


Recept
Oleje (505g) :
  • 350 g olivový olej
  • 100g palmový  olej
  • 55g kokosový olej
Roztok:
  • 191 g voda
  • 73 g NaOH
Doplnené o:
  • esenciálny olej mäta
  • spirulina 
  • med 
Výsledné zhodnotenie:
Mydlo je perfektné. Vďaka medu dostatočne penivé a taktiež jemné. Perfektne vonia, netreba sa báť použitia mätovej vône v mydle. Spirulina sa správa však veľmi podivhodne. Na niektorých kúskoch mydla je pekne zelená, na niektorých ani nevidno, že je v mydle niečo farebné. Neviem prečo. Mydlo som potom už skladovala v nezatvorenej krabici v tmavom priestore. 

0 komentárov :

Zverejnenie komentára