Ako si pripraviť krém na ekzém

by 8.10.15 0 komentárov


 Pri pohľade na vzniknuté fotky sa mi chce kričať: Vráťte mi môj foťák. Potom si však bolestivo a so smútkom v hlase uvedomím, že foťák nie je môj.

 V dnešnom príspevku ideme bojovať proti ekzému a vyrobiť sa krém/ maslo -akokoľvek to budeme nazývať, na problematickú pokožku.

Čoraz viac ľudí trpí ekzémom. Ja osobne si môžem poklepať a ďakovať, že k nim nepatrím. Títo ľudia zväčša utrácajú veľa peniažkov za kozmetiku. Skúšajú, čo im sadne a vyhadzujú plné tuby krémov,  ktoré im nerobia dobre. Chodia po lekárňach, zháňajú prírodnú kozmetiku.

Dočítala som sa o zázračných vlastnostiach konopného oleja, o jeho používaní v krémoch na ekzém. Taktiež kamarátka, pre ktorú som robila tento krém sa o konopnom oleji a účinkoch na jej pokožku vyjadrovala pozitívne. Alternatívou by bol nimbový olej. Nabudúce. Nimbový olej je získavaný z exotického stomu nimbovníka (krásne slovo ...nimbovník) ktorý rastie v Indii. Je to prírodné analgetikum, je nedráždivý a antibakteriálny.

Bambucké maslo sa topí pri kontakte s pokožkou. Hydratuje vysušenú a ekzémom trápenú pokožku.

Kokosový olej vo svojej panenskej kvalite tj. panenský olivový olej je populárny prírodný liek na ekzém... okrem iného. Však vieme, že dnes je kokosový olej siiiilno tlačený do všetkých článkov o kozmetiky, ako si máme s ním natierať líčka, zuby, vlasy, riťku, no proste všetko.

Recept:
  • 2 lyžice Nechtíkového oleja- získaný macerovaním v kokosovom oleji
  • 2 lyžice bambuckého masla
  • 1 lyžica konopného oleja
  • 2 kvapky vitamínu E
  • levandulový EO
Najskôr si vyrobíme nechtíkový olej. Vo vodnom kúpeli roztopíme kokosový olej a pridáme sušený nechtík. Necháme zahrievať približne hodinu. Voda nemusí vrieť, slúži skôr len na zohrievanie oleja.
Macerát sa robí zväčša v olivovom alebo slnečnicovom oleji, ktorý dobre prenáša regeneračné a protizápalové učinky nechtíka do oleja. Nechtíkový olej potláča plesne a kožné zápaly.  Ja som však nechcela použiť ani olivový ani slnečnicový olej, tak som vyskúšala kokosový olej.

Kvety nechtíka odcedíme a zostane nám len nechtíkový olej. Olej si nesie so sebou okrem iného aj super jemnú vôňu. Pridáme bambucké maslo a najlepšie ručným šlahačom vyšlaháme. 






Pridáme konopný olej a vitamín E. Znovu šlaháme do krásnej nadýchanej peny.




Nechtíkový macerát vonia sám o sebe úžasne, medovo, nevtieravo. Avšak kvôli antiseptickým vlastnostiam levanduľového oleja som pridala aj trochu tohto voňavého zázraku.

Pripravíme si dobre umyté a vysušené kelímky. Ja ich vytieram ešte pred použitím papierovými obrúskami. Krém nalejeme do kelímku a necháme úplne vychladnúť. Až po vychladnutí zatvoríme a užívame. Konzistencia krému je dosť tuhá, ale po kontakte s pokožkou sa hneď roztápa. Páči sa mi aj ako vonia. Po dodaní hodnotenia od kamarátky pridám výsledné zhodnotenie na konci príspevku.








0 komentárov :

Zverejnenie komentára