Vyrábame mydlo na zimu-Rakytníkové

by 25.10.15 3 komentárov


V zime sa pokožka vysušuje rýchlejšie, je vystavovaná vplyvom počasie, zima, vietor, potom prídeme dnu do vykúrenej kancelárie, ideme znovu von. Naša pokožka trpí. Treba jej dodávať viac hydratácie, rozmaznávať ju. Ako to však urobiť aj pomocou mydla ?

1. Pridanie medu do mydla

Med v mydle je super vec. Je prírodným zvlhčovadlom, absorbuje vlhkosť zo vzduchu. Použitý med v mydle pomáha zadržiavať vlhkosť aj v našej pokožke. Med obsahuje antioxidanty a aj prírodné cukry. Cukor nám do mydla prináša väčšiu penivosť. Avšak práca s medom pri studenom procese výroby mydla môže byť trochu náročnejšia. Hlavne kvôli cukru. Cukor spôsobuje zahrievanie mydlovej hmoty do vyšších teplôt. Tak ako pri použití mlieka, jogurtu, alebo čohokoľvek čo obsahuje prírodný cukor. Po vyliatí mydlovej hmoty do formy sa môže za pomoci  medu dosiahnuť ľahšie fáza gélu. Avšak treba dbať aj na prehriatie mydla. Pri prehriatí môže mydlo vykypieť z formy, alebo sa spáliť . A to smrdíííí.

2. Pridanie jogurtu,kokosového mlieka, kravského mlieka, kozieho, cmaru, smotany namiesto vody

Robila som mydlo s mliekom, smotanou aj s jogurtom. Zatiaľ sa mi najviac páči vo výslednom produkte jogurt. Mydlo je jemné, akoby vláčnejšie. Plánujem samostatný príspevok o použití mlieka v studenom procese výroby mydla.

3. Pretučnenie (superfating)

Zväčša vám soapcalc dáva defaultne 5% pretučnenie. Až doteraz som nikdy nerobila mydlo s iným pretučnením. Keď som sa zaoberala otázkou zimného výživného mydla, napadlo ma pohrať sa aj s touto zložkou. Pri rakytníkovom mydle som zvolila pretučnenie 10%. Odporúča sa okolo 4-5% maximálne však 15%.

Ďalšia možnosť je pridanie nejakého super výživného masla/oleja do mydla vo fáze stopy. Niektorý tvrdia, že sa tak zachová v oleji viac výživných zložiek. Iný, že aj olej pridaný vo fáze stopy prejde zmydelnením a nie je veľký rozdiel či pridáte oleje na začiatku, keď ich zohrievate, alebo v stope. Takže vyberte si..


4.Správna kombinácia olejov

Každý olej má nejaké tie super vlastnosti, správnym skombinovaním dosiahneme luxusné výživné mydlo. Ako napríklad bambucké maslo. Kakaové maslo (ktoré sa mne osobne v mydle moc neosvedčilo). Kombinácia kokosového a palmového oleja. Atď.

Môj recept na rakytníkové výživné mydlo:

Roztok:
  • 58g NaOH
  • 80 g mrazeného gréckeho jogurtu 
  • 90g Voda
Oleje:
  • 90 g Kokosový olej
  • 180g Olivový olej
  • 90g Palmový olej
  • 37g Ricínový olej
  • 28g Bambucké maslo
  • 22g Rakytníkový olej 
  • 1 lyžica medu
  • vôňa z manufaktury Lemongrass 

Výsledné zhodnotenie:
Keďže som v čase dozretia mydla bola v prvej časti tehotenstva a moja citlivosť na vône bola silná. Nemohla som toto mydlo ani len cítiť, nie to sa s ním umývať. Lemongrass od manufaktury je dosť intenzívna vôňa.  Obdarovaný ľudia však boli spokojný, ale mydlo bolo vraj dosť mäkké, čo ma trochu prekvapilo.
 

;

3 komentáre :

  1. Ahoj, skvelý blog. Objavila som ťa náhodou a určite sa budem inšpirovať. Keď pridávaš NaOH do mlieka alebo jogurtu, chladíš aj nádobu, v ktorej miešaš? Trochu mám predtým rešpekt. Lenka

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ahoj Lenka. Ďakujem za milý komentár. Ja som mala tiež rešpekt preto som si zvykla že nádobu chladím buď len studenou vodou, alebo do tej vody dám par kociek ľadu. Dôležité je mať mlieko/jogurt zamrazené a stále-stále miešať počas pridávania NaOH, aby sa mlieko nespálilo.
    Veľa zdaru pri mydlovaní s mliekom.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Dobrý den.
    Pěkný blog. Chci se zeptat,když přidáváte nějaký výživný olej do "stopy" měl by být teplý?nebo studený?? případně jaká má být teplota?? nebo u medu- ohříváte ho do stopy?? Nebo se nějak změní fáze zmýdelnění, když je to studené-neohřáté?
    Děkuji. Katka.

    OdpovedaťOdstrániť